Het doel van de Alpinestars Supertech-familie van helmen was om de meest geavanceerde, beschermende en prestatieverbeterende helmen te creëren die mogelijk zijn voor rijders wereldwijd.Met de S-M10 heeft het helm-ontwikkelingsteam van Alpinestars de helm ontworpen om de perfecte mix te bieden van uitstekende ventilatie en onovertroffen comfort, om een helm te creëren met het laagst mogelijke gewicht, zonder concessies te doen aan enig ander front.Het ontwerp van de S-M10 biedt een soepel, aantrekkelijk, aerodynamisch profiel dat gestroomlijnd is en vrij is van externe kanalen en functies die zouden kunnen fungeren als een belastingspunt bij een botsing of de algehele integriteit van de constructie van de helm zouden kunnen aantasten.De oppervlaktekromming bevordert verminderde wrijving bij impact, waardoor afbuiging en de meest efficiënte overdracht van energie mogelijk is om het hoofd van de rijder te beschermen tegen directe kracht op de schedel en doorverwezen naar de nek en wervelkolom.Kenmerken:De S-M10-schaaloplossing zorgt ervoor dat elke helmmaat zijn eigen geschikte schaalafmeting heeft om de meest anatomische oplossing te bieden voor de grote verscheidenheid aan pasvormen wereldwijd, met 4 verschillende helmschaalmaten S, M, L en XL en 6 consumentenmaten van XS tot XXL om ervoor te zorgen dat rijders de juiste pasvorm hebben die niet alleen het comfort verbetert en het totale gewicht vermindert, maar vooral de effectiviteit van de helm bij een botsing verbetert.Het gepatenteerde A-Head Fitment System maakt eenvoudige aanpassing van de hoek en hoogte waarop de helm op het hoofd zit mogelijk.Ultra-geventileerde helm met 28 individuele inlaat- en uitlaatpoorten, exclusief de oogpoort, met 18 inlaten en 10 uitlaten, voor optimale ventilatie.Constructie:De schaalconstructie van de helm maakt gebruik van een zeer geavanceerde vormtechnologie met een multi-composietcombinatie:- 3K Carbon, buitenste laag van koolstof met hoge dichtheid die de sterkte en efficiëntie van energiedissipatie over de schaal verbetert.- Unidirectionele koolstofcomposietlaag die een aanzienlijk grotere radiale sterkte rond de schaal geeft, waardoor compressie wordt voorkomen, maar gecontroleerde doorbuiging mogelijk is om de overgedragen impactenergie te verminderen, en.- Een aramidevezellaag die zorgt voor kritische penetratiebescherming.Deze combinatie van lagen krijgt nog betere prestaties met een epoxyharsbinding die de best mogelijke sterkte en energiebeheer biedt. De beperkte doorbuiging van de buitenschaal betekent dat de energie zich breder verspreidt en beter wordt geabsorbeerd door de 4-dichtheids EPS-voering.Het nieuwe profiel van de opnieuw ontworpen kinbeugel, waarvan het basisgebied specifiek is gebeeldhouwd om een reliëfgedeelte te creëren, verhoogd om het sleutelbeen vrij te maken, met een nieuwe, zachtere EPS-voering die zich uitstrekt tot voorbij de helmschaal zelf en is bedekt met een flexibelere rubbercompound die is ontworpen om de kans op elke vorm van sleutelbeenletsel te verkleinen.Lichtgewicht ECE 1260 g en DOT 1360 g voor een gemiddelde maat, 1310 g met zijkussens en 1370 g met vizierverlenging.Bescherming:Het resultaat van het unieke schaalopbouwproces dat wordt gebruikt bij de S-M10-constructie resulteert in een extreem effectieve impactbescherming.De S-M10 levert lineaire en schuine impactprestaties die de huidige wettelijke normen voor helmen overtreffen.Voor directe lineaire impacts, dat wil zeggen een impact onder een hoek van 90 graden tussen de helm en een object, overtreft de SM10 de nieuwe ECE 22.06-norm voor 2024 met een gemiddelde magnitude van 46% voor impacts met normale snelheid.Nieuw voor de ECE 22.06-norm zijn nieuwe eisen voor lineaire impacts met lage en hoge snelheid, waarbij de SM10 de nieuwe ECE 22.06 Peak Linear Acceleration-normen met respectievelijk 23% en 28% overtreft.En voor rotatieversnelling en schuine impactprestaties, waarbij impact-energie vanuit een andere hoek komt dan een lineaire 90 graden of rechte hoek rechte impact, overtreft de S-M10 de nieuwe ECE 22.06 Peak Rotational Acceleration-norm met 76%.MIPS Multi-directioneel Impact Protection System.Verwijderbare zijkussens gemaakt van een semi-zachte polymeer voor extra bescherming zorgen voor een groter contactoppervlak om de impact-energie te helpen verspreiden.ERS Emergency Visor Release en een nieuwe vizierverlenging om bescherming te bieden tegen opspattend vuil en de zon.Nieuwe uitwerptechnologie omvat het uitwerpsysteem voor het verwijderen van de helm.De S-M10 is verkrijgbaar in 2 versies ECE R 22.06 en ECE R 22.06/DOT.